Od začátku ledna se opět rozšiřuje nabídka služeb Klientské zóny Jenda. Snadno a plně online se nově klienti mohou přihlásit do evidence uchazečů o zaměstnání, vyřídí i žádost o podporu v nezaměstnanosti. Vše je snadné, intuitivní a probíhá zcela bez nutnosti navštívit Úřad práce ČR. Klienti musí k online žádosti doložit jen nejnutnější dokumenty. Díky digitalizaci a propojení státní správy řadu informací Jenda vyplní za ně.
Pouze chytrý telefon, notebook nebo tablet s internetovým připojením bude od začátku ledna nutný pro vyřízení procesu změny zaměstnání. „Po rodičovském příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení bude naše Klientská zóna Jenda od ledna umět snadno a naprosto online žadatelům vyřídit také proces změny zaměstnání. Opět se tedy jako MPSV posouváme v digitalizaci našich služeb zase o krok dál. Žádosti jsou
koncipovány jako co nejjednodušší, abychom lidem opravdu ušetřili čas. Plně digitální je celý proces i pro úřad. Jasně říkáme, že úřady mají obíhat data, ne papíry,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Do Jendy se klienti mohou přihlásit elektronickou identitou občana. Díky propojení státní správy, ke kterému v poslední době dochází, není třeba řadu informací vyplňovat a dokládat. Jde obecně o ty skutečnosti, které už stát o klientech evidovánu má. Přesto je třeba některé dokumenty k žádosti připojit, není ale nutné je pracně scanovat, stačí přímo do Jendy nahrát třeba jejich fotografii. Aby bylo možné žádost o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání úspěšně dokončit, je třeba k ní připojit např. doklad o ukončení zaměstnání, doklad o ukončení soustavné přípravy na budoucí povolání (jako třeba maturitní vysvědčení) nebo doklad o zdravotním omezení. K žádosti o podporu v nezaměstnanosti je nutné mít připravený např. evidenční list důchodového pojištění nebo potvrzení o výši průměrného měsíčního výdělku. Jaké konkrétní formuláře musí žadatelé doložit, najdou přímo v Klientské zóně Jenda, na tomto přehledném webu s návodnými videi. „Proces změny zaměstnání chceme lidem maximálně usnadnit. Průzkumy ukazují, že když se lidé nebojí svou práci změnit, často poté dosáhnou lepších výdělků. Proto jsme v uplynulém roce zdůrazňovali naši nabídku rekvalifikací a nyní přicházíme i s výrazným usnadněním administrativní stránky celého procesu. Toto rozšíření nabídky Klientské zóny Jenda je tedy skutečně důležité. Naše služby ale chceme rozvíjet i nadále, aby vyřizování nutných záležitostí bylo příjemnější a efektivnější jak pro občany, tak pro stát,“ dodal ministr Jurečka.
Přímo v Jendovi mohou lidé kromě snadného podání žádosti online sledovat i její aktuální stav nebo přímo z pohodlí domova hlásit další změny. Je možné si nastavit také zasílání notifikací prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Přestože jsou všechny potřebné informace k dispozici buď přímo v aplikaci nebo na webu, v případě dalších dotazů mohou klienti využít call centrum, které je bezplatné a funguje v pracovní době na telefonním čísle
+420 950 180 000.
Převzatá tisková zpráva