Sdílená kola nextbike v Praze v květnu překročila magickou hranici milionu výpůjček! To je přes 2 131 268 ujetých kilometrů, 127 159 584 kcal spálených v sedle a 15 475 811 minut na dvou kolech.
NEXTBIKE působí v Praze od roku 2020. Od té doby se podařilo přesvědčit už 66 630 Pražanů, že kolo je vhodné pro všechno. Ať už jde o rychlý nákup v obchodě na rohu, projížďku podél Vltavy nebo cestu do práce – usnadnit pohyb po městě si můžou všichni. Po 4 letech fungování nextbike v Praze bylo překonáno 1 000 000 výpůjček, což je desetina z celkového počtu výpůjček v celé ČR – ano, letos v Česku NEXTBIKE překoná hranici 10 000 000 výpůjček!
Nextbike a MHD jsou nejlepší parťáci pro efektivní průjezd městem!
Služba NEXTBIKE si získává nohy, ruce i srdce Pražáků každým rokem víc a víc. Růst popularity sdílených kol se odráží nejen v počtu nových uživatelů, ale i v rostoucím počtu jízd. Například podle posledních dat PID využilo možnost vypůjčit si kolo s Lítačkou v zimě meziročně o skoro 20% víc Pražanů. Ne přelomu roku 2023 a 2024 byl celkový počet jízd 90 000, o rok dříve to ve stejném období bylo 76 000.
Rozhodnutí magistrátu začlenit sdílená kola do vyhledávače spojení v aplikaci Lítačka bylo skvělým tahem, jak rozjet #cykloMHD. Tahle chytrá integrace v aplikaci Lítačka totiž výrazně usnadňuje kombinaci různých druhů dopravy včetně sdílených kol. Navíc při propojení nextbike aplikace a Lítačky můžete každý den využít bonus 2x 15 minut jízdy zdarma.
Díky za každé šlápnutí do pedálů!
Milion jízd = Milion důvodů poděkovat! NEXTBIKE před 4 lety rozjel revoluci v městské mobilitě a bez vás by to nešlo. Pražané si kola nejčastěji půjčují na 5 minut a nejvíce jezdí ve všední dny, ráno mezi 6.00 až 7.00 a odpoledne mezi 15.00 a 17.00 hod.
Kola, která mění město
V posledních letech se stále více ukazuje, jakou sdílená kola přináší městům úlevu a zlepšují kvalitu městského prostoru. Sdílená kola redukují dopravní zácpy, pročišťují vzduch a vracejí ulice lidem. Když ještě více Pražanů sedne místo do auta na sdílené kolo, uvolní se veřejný prostor, který by jinak sloužil třeba k parkování. Může ho nahradit zeleň, veřejná odpočinková místa nebo dokonce nové cyklostezky a chodníky. „ V Praze, stejně jako ve zbytku České republiky, je v bikesharingu obrovský potenciál. Tisíce jízd denně na krátké vzdálenosti ukazují, jak velkou roli může hrát sdílené kolo v každodenním životě. Když dáte lidem možnost bezpečně vyrazit na kole, zjistíte, že na to kolo opravdu sednou. Hledají zdravější, flexibilnější a levnější variantu. A to je přesně to, co sdílená kola nabízí,“ říká provozní ředitel nextbike Tomáš Karpov.
Společně to rozjedeme!
Chytrá města po celém světě investují do bikesharingu a výstavby infrastruktury pro cyklisty nemalé částky. Uvědomují si, že investice do udržitelné mobility je investicí do kvality života jejích obyvatel a do rozvoje města 21. století. V Praze NEXTBIKE přidává nové stanice, rozšiřuje se i do okrajových částí (např. nově na Prahun 22). NEXTBIKE chce nadále dělat cestování po městě rychlejší, flexibilnější a příjemnější. I proto je Praha na dobré cestě stát se příkladem takového chytrého města, ale prostor na zlepšení se stále najde. NEXTBIKE tedy vyzývá proto Prahu a její části, aby přidaly na tempu a pomohly nám transformovat dopravu ve městě co nejrychleji. Plán je to smělý, ale vize jasná – udělat z Prahy ještě lepší místo pro život.
Upraveno podle PR zprávy NEXTBIKE.