Soutěž na novou vizuální identitu Lesů Prahy a záchranné stanice zvířat
Profilovka
31. 07. 2024.

Příspěvková organizace Lesy hl. m. Prahy chystá ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign vyzvanou soutěž na vytvoření své nové vizuální identity včetně Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící živočichy, která je její součástí. Zájemci z řad grafických designérů mohou svá portfolia zasílat do středy 14. 8. 2024, do 1. fáze soutěže budou vyzváni 4 účastníci.

Lesy hl. m. Prahy jsou jednou z největších příspěvkových organizací hlavního města a jejich hlavním úkolem je péče o pražskou přírodu. Obhospodařují více než 2 900 hektarů pražských lesů, starají se o významné pražské parky Stromovku, komplex zahrad na Petříně, Letenské sady, park na Vítkově či oboru Hvězdu. Udržují také stovky potoků a vodních ploch. Organizace dále zakládá včelnice, provozuje kompostárnu nebo prostřednictvím ekovýchovných programů a akcí přibližuje přírodu školám i široké veřejnosti. Její součástí je také záchranná stanice divokých zvířat, zajišťující pomoc volně žijícím živočichům s poraněním a jejich návrat do pražské přírody. Stanice chystá na rok 2025 otevření nového areálu a nová identita se promítne i do jeho provozu.

Organizace se rozhodla uspořádat soutěž na novou vizuální identitu, protože stávající logo neodpovídá jejímu rozsahu a především postrádá komplexní vizuální styl. „Logo sice svou barevností stále vyjadřuje naše dvě stěžejní činnosti, kterými je péče o les a vodu, ale od doby jeho vzniku se náš záběr výrazně rozšířil,“ říká ředitel příspěvkové organizace Ondřej Palička. „Podstatné je pro nás také začlenění záchranné stanice do vizuální identity Lesů hl. m. Prahy tak, abychom zároveň zdůraznili její samostatnost a důležitost. Ucelená vizuální identita záchranné stanice nám usnadní přímou komunikaci s veřejností, dárci či sponzory,“ vysvětluje Petra Fišerová, vedoucí oddělení komunikace Lesů hl. m. Prahy.

„Od nové vizuální identity si slibujeme, že Pražané budou znát Lesy hl. m. Prahy jako organizaci, která se stará o pražskou přírodu v hlavním městě a poskytuje servis jejím návštěvníkům. V případě, že najdou poraněné zvíře, nebo budou mít dotaz k soužití se zvířaty ve městě, bez váhání zavolají do naší záchranné stanice,“ vysvětluje svá očekávání Ondřej Palička. Cílem nové identity je proto přehledná a jednotná komunikace, vedoucí ke zvýšení povědomí o činnostech organizace a většímu zájmu veřejnosti o přírodu.

Výsledkem soutěže bude nová vizuální identita, která se promítne do celkové komunikace organizace – od obsahu webu a sociálních sítí, přes tištěné propagační materiály až po značení a tabule ve veřejném prostoru. 

O soutěži

Podoba nové vizuální identity organizace Lesy hl. m. Prahy a Záchranné stanice hl. m. Prahy pro volně žijící živočichy vzejde z designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign. Soutěž proběhne jako vyzvaná, dvoufázová, neanonymní. Do 1. fáze budou vyzváni 4 účastníci vybraní na základě odborného posouzení předložených portfolií. Soutěžní podmínky budou vyzvaným účastníkům zadány na přelomu srpna a září 2024, výsledky soutěže budou zveřejněny v roce 2025. Všichni účastníci obdrží skicovné, autor vítězného návrhu získá zakázku na zpracování grafického manuálu a implementaci systému. Vítěze vybere porota složená z nezávislých odborníků a zástupců vyhlašovatele soutěže.

Zájemci o účast v soutěži mohou vyplnit kontaktní údaje (telefon, e-mail) a portfolio prostřednictvím tohoto dotazníku a to nejpozději do 14. srpna 2024. V případě dotazů mohou zájemci kontaktovat manažera soutěže Dominika Janouška na emailu: dominik.janousek@czechdesign.cz.

Převzato z https://www.czechdesign.cz/nase-souteze/soutez-na-novou-vizualni-identitu-lesu-prahy-a-zachranne-stanice-zvirat

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.

Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image